18 sierpnia 2014

Tutorial: rainbow loom - french braid

Hej!

Niestety, ale u mnie już czuć jesień. Jak patrzę na kasztanowce, mam wrażenie, że jest już wrzesień. Na jesień zawsze mam katar. Cóż, co zrobisz?
Przychodzę do Was z kolejnym tutorialem, tym razem na french braid. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie te kolory, które wybrałam. Tu też króluje system: pierwsza, druga i trzecia gumka (lecimy od góry i liczymy tylko te, które jeszcze są na krośnie). Najpierw sneak peek tego, co Was czeka:



KROK 1
Zaczynamy od pozycji wyjściowej, czyli od ósemki.


KROK 2
Nakładamy następną gumkę (już normalnie).


KROK 3
Nakładamy jeszcze jedną gumkę.


KROK 4
Tak jak w fishtailu, ściągamy trzecią gumkę na pierwszą. Później opuszczamy.



KROK 5
Nakładamy gumkę. Dla jasności: 
lewa  |  prawa
(środek jest tam gdzie ostatnia czerwona gumka)


Ściągamy lewą stronę trzeciej gumki (w tym wypadku fioletowa).


Następnie ściągamy prawą stronę drugiej gumki (w tym wypadku: zielona)


KROK 6
Znowu nakładamy gumkę.


Teraz ściągamy prawą stronę trzeciej gumki (fioletowej).


Potem ściągamy lewą stronę drugiej gumki (w tym wypadku czerwona jest druga).
Powtarzamy kroki 5 i 6.


DLA UTRWALENIA:


Ściągamy lewą stronę trzeciej gumki.


Teraz ściągamy prawą stronę drugiej gumki.
Schemat mniej więcej jest taki:
LEWA trzecia i PRAWA druga
nowa gumeczka
PRAWA trzecia i LEWA druga.


PODPOWIEDŹ: jeżeli robicie trójkolorową bransoletkę, można się pomylić ściągając dwa razy pod rząd ostatnią lewą stronę lub prawą. Łatwo zapamiętać, która była ostatnia. Przykład poniżej. Nałożyłam czerwoną gumkę i najpierw ściągam ostatnią prawą czerwoną gumkę. Strona ostatniej gumki, która ma być ściągnięta jest taka sama jak gumka, która zakładamy.



Tutaj nałożyłam fioletową gumkę, więc ściągam lewą stronę ostatniej gumki. Nie wiem czy to działa także wtedy, gdy robimy dwukolorową. Nie robiłam dwukolorowej.




ZAKOŃCZENIE:
Teraz nakładamy ostatnią gumkę. W sumie możemy zakończyć zaczynając od trzeciej lewej albo trzeciej prawej. Zależy jak Wam wyjdzie. 
W moim wypadku pierwszą ściągam trzecią prawą. Później drugą lewą.





Później ściągamy to co nam zostało. Mi została ostatnia lewa i druga prawa.



Teraz bierzemy zapięcie i nasza bransoletka jest gotowa.



Do końca życia będą śniły mi się te strony prawe i lewe. Cóż, inaczej nie da się wytłumaczyć.
Drama

11 komentarzy:

  1. Wszystko fajnie i ładnie :) Ale ja chyba nigdy tego nie zrobię :D W moich oczach dokonałaś niemożliwego, ja bym w życiu tego nie skleciła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał, jaki szczegółowy tutek :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Za młodu robiłam takie z muliny :) gdzieś w szafkach jeszcze je mam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo coś dla mnie właśnie zastanawiałam się jak coś takiego si robi dziękuję za instruktarz ! :) bardzo pomocny :) tymczasem zapraszam do mnie jak pokazuje jak zrobić podwójną bransoletkę serdecznie zapraszam może akurat się przyda ppl-byan.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyobrażam sobie jak się męczyłaś z pisaniem, bo mimo że człowiek wie o co mu chodzi, to stara się to przedstawić tak by czytelnik to ogarnął :D Dziękuję Ci za miłe słowa, ale ja w tym to bym nigdy dobra nie była, mój mózg nie do końca ogarnia te plecionki :D Ale Tobie wychodzą świetnie także tak trzymaj! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny tutorial :)
    Musiałaś nieźle się zmęczyć opisując :)
    Podziwiam :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładna bransoletka Ci wyszła

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow skomplikowane :O Nie wiem czy dałabym radę sama zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)