7 lutego 2015

Tutorial na gofra

Hej!

Dawno nie robiłam żadnego tutorialu. Tym razem pokażę, jak zrobić w miarę ładnego gofra.


ZACZYNAMY:

Potrzebne:
  • modelina w kolorze kremowym/beżowym (np. FIMO -43 flesh)
  • igła/wykałaczka (ja mam już specjalne "narzędzie", które zrobiłam sama. Kiedyś to był ołówek automatyczny)
  • nożyk
  • szczoteczka do zębów
  • zapałka (lub coś z kwadratową końcówką)
  • pędzelek
  • pastele (wzięłam żółtą i czerwoną)



KROK 1
Wałkujemy naszą modelinę do odpowiedniej grubości (żeby nie była za gruba). Następnie wycinamy prostokąt (moja modelina nie jest czysta, ale to nie przeszkadza, gdyż dalsze czynności pomogą ją wyczyścić; ewentualnie jak chcecie, możecie wyczyścić ją zmywaczem do lakieru)



KROK 2
Odciskamy końcówkę zapałki (nie za mocno). Zawsze robię 5 rzędów po 3 kwadraciki.



Jeżeli jest to konieczne, docinamy naszego gofra, do mniej więcej takiego kształtu.


KROK 3
Czas na fakturę. Na początek robimy ją szczoteczką do zębów.


Teraz sprawimy, że będzie wyglądał bardziej realistycznie. "Szarpiemy" niektóre miejsca igłą:


KROK 4
Teraz będziemy cieniować. Ja zawsze na początku nakładam żółtą.


Potem dopiero cieniuję czerwonym (ale mieszając żółty z czerwonym)


KROK 5 (opcjonalnie)

Wykonujemy tackę. Poniżej naszkicowałam kontur tacki. Potem wycinamy, nacinamy rogi i sklejamy.




EFEKTY


Szylkretka 


12 komentarzy:

  1. Ciekawy tutorial :D Fajnie, że pokazałaś też, żeby zrobić taki kartonik na gofra, bo nie wpadłabym na to, a to bardzo fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super tutorial, fajny pomysł na tackę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tutorial.Jak tylko dokupię modeliny to zabieram się za robienie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sprawa! I bez żadnych foremek sylikonowych! :) Tutorial na pewno przyda się nie jednej osobie! :)
    Dodaję do obserwowanych :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    nnatsuuart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. I narobiłaś mi chęci na gofra ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sposób! A tym bardziej ta tacka, dzięki niej całość wygląda jeszcze bardziej realistycznie :)

    Pozdrawiam ~ Dagmara ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. O proszę, jest i tutorial :) Fajna sprawa, ale ja bym widziała jeszcze na nim czekoladową polewę, mniam :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Super tutorial :) Bardzo przejrzysty :)

    http://szafa-inspiracji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny turotrial! Na pewno spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)